Historie

Op 26 november 1973 werd tafeltennisvereniging SVN geboren. Dit gebeurde bij de voorzitter van de omnivereniging SVN. De grote oprichter achter deze gebeurtenis was echter Jan Vijverberg.

Hij liep al maanden met plannen rond om in Naaldwijk een tafeltennisvereniging op te richten. Gelukkig bleef het niet bij plannen. Nadat hij de Naaldwijkse voetbalvereniging al had benaderd over het opzetten van een onderafdeling, was het uiteindelijk SVN waar men het wel zag zitten om er een tafeltennisafdeling bij te nemen. Ook de gemeente was actief betrokken met de totstandkoming van SVN. Nu nog leden zien te vinden. Er waren al wat naaldwijkers die het wel zagen zitten om in Naaldwijk te komen spelen. Echter, dit was lang niet genoeg. Een scholierentoernooi bleek de ideale manier om de schooljeugd kennis te laten maken met deze leuke sport. En op het eerste Naaldwijkse toernooi waren er gelijk al een hoop enthousiastelingen die wel lid wilde worden. De eerste actieve tafeltennisdag was pas in 1974. Tafels werden aangeschaft, een trainer werd gevonden en op 3 januari 1974 waren er zo’n 25 aspirant-leden present. SVN kon actief aan de slag als vereniging.

8 september 1984 was ook een belangrijke datum in de geschiedenis van de vereniging. Op die dag werd namelijk de nieuwe kantine geopend bij de speelzaal aan de Wollegras. Uitgebreid werd er gediscussieerd in de Naaldwijkse gemeenteraad. Burgemeester en wethouders hadden namelijk de vergunning in eerste instantie geweigerd. Onder aanvoering van de heer Zwinkels maakte de gemeenteraad gelukkig deze domme beslissing van B&W ongedaan. De vereniging moest echter wel zelf voor de centjes zorgen. Door middel van het uitschrijven van obligaties zorgden de eigen leden en andere ondersteuners ervoor dat een groot deel van het benodigde bedrag binnen kwam. Een flinke bijdrage van de sponsors en een renteloze lening van de tafeltennisbond maakte het financieel tenslotte mogelijk. Eigen leden en ouders bouwden eigenhandig onze huidige kantine af. Met 4 x 4 meter is de kantine niet groot maar met recht kunnen we wel zeggen. Klein maar erg fijn.

Nu 30 jaar later zitten wij nog steeds in de Wollegras waar met heel veel plezier en sportiviteit onze tafeltennisballetjes over de tafel slaan. In onze eigen kantine drinken we na afloop gezellig een drankje en kletsen we na over van alles en nog wat.

Dankzij onze huidige sponsor EFP en de gezelligheid van al onze leden hebben wij onlangs ons 40-jarig jubileum gevierd.