SVN Clubkampioenschappen dubbel 2024 van 19-04-2024

Vorige week vrijdag werden de laatste competitiewedstrijden gespeeld dus iedereen zat nog lekker in het ritme om mee te doen aan het altijd gezellige dubbeltoernooi.
Helaas kon niet iedereen meedoen maar toch waren er 7 duo’s.
Om de avond goed te vullen werd er een 7 kamp gespeeld, dus wanneer je kampioen werd, dan was je ook echt de allerbeste van iedereen.
John had zijn best gedaan om gelijk vormende setjes te maken en in eerste instantie leek het duo Norbert en Wim toch wel de favoriet. Natuurlijk moet je nooit iemand onderschatten. Dat bleek ook wel aan het einde van de avond. Pim en Jan hadden het deze avond weer erg moeilijk om bij te blijven. Zij konden helaas deze avond niet één game winnen. Er werd deze avond weer volop gelachen ondanks dat er wel wat hele serieuze teams alles in de strijd gooiden. Robert en Tjeerd hadden het moeilijk omdat Tjeerd alle mooie ballen van de tegenpartij de lucht in prijsde. Norbert en Wim waren sterk en lieten ook de tegenpartij een lekker balletje slaan. John en Hans waren er heel erg op gebrand om geen punt weg te geven. Pieter en Aad gingen op zich wel lekker samen maar als Pieter 2 ballen niet had, dan kwam hij weer met zijn opmerking; alsjeblieft !. Dat is dan een breekpunt wat je wilt horen wanneer je van hem wilt winnen. Verder waren Jeroen Vreugdenhil en Fop een geoliede machine. Ondanks de schouderblessure van Fop verliepen hun wedstrijden ook lekker. Zelf was ik gekoppeld aan Fop zijn zoon Richard. Hij had zelfs een mascotte meegenomen en dit bleek zijn vruchten af te werpen. Over heel de avond zijn maar 3 keer 5 games gespeeld. Dit is eigenlijk heel vreemd want het niveau was deze avond toch best wel redelijk gelijk. Tussen de nummers 1,2 en 3 moest er heftig gerekend worden en ook voor plek 4,5 en 6 werd het erg spannend.  Goed dat deze uitslagen zo nauw bij elkaar lagen, dan kon John tenminste zijn IQ gebruiken (met hulp van Jeroen) om tot de conclusie te komen dat toch echt Richard en ik (Renate) de 1e plaats hadden behaald.

Op de 2e plek kwamen Jeroen en Fop, die zelfs emotioneel werd omdat hij niet meer had verwacht met zijn schouder te kunnen tafeltennissen en nu zomaar een beker mee naar huis mocht nemen.

Fop en Richard, vader en zoon, komen van de vereniging Kioti uit de Lier. Tussen hen was er ook een strijd en er werd zelfs gedreigd dat het zakgeld zou worden ingehouden. Zij vonden het dubbelspel geweldig en hadden het ook net als de rest reuze naar hun zin. Ik hoop dan ook dat de rest van onze leden de volgende keer weer van de partij zullen zijn.
 Op naar het volgende toernooi ! Iedereen die erbij was wil ik dan ook bedanken voor deze gezellige avond.
Renate

SVN Clubkampioenschappen dubbel 2024 van 19-04-2024