Verslag open clubkampioenschappen

Op 28 februari 2020 werden de open clubkampioenschappen van SVN weer gehouden.
15 deelnemers waren op tijd aanwezig om de strijd aan te gaan om de titel.
Verdeeld over 3 poules waarvan de nummers 1 en 2 doorgaan naar de volgende ronde.
Gespeeld word volgens de best of five regel waarbij een speler die één klasse lager speelt 3 punten voorsprong krijgt en iedere klasse lager steeds een punt meer. Dus soms tot wel 6 punten voorsprong. Of achterstand als je de hoger geplaatste speler bent.
In poule A speelden Raymond Vis, Jeroen Vreugdenhil, Ron Sonneveld, Pieter en Ruud Gram tegen elkaar. Raymond wist al zijn wedstrijden te winnen maar gezien de game standen ging dit niet vanzelf.  De 2e plaats in deze poule was héél spannend. Maar liefst 3 spelers eindigde met 2 overwinningen. Na telling van games en punten bleek Ruud Gram de gelukkige en kon ook hij door naar de volgende rond.

In poule B waren de gladiatoren: Krijn Rodenburg, Robert v Holsteyn, Renate v Veelen, Jonathan en Chen. Ongeslagen 1e werd Krijn. Maar ook hier ging de winst niet vanzelf. Veel ‘netaan’ games waren nodig om de winst binnen te halen. Verrassend 2e werd onze grote vriend Chen met 2 gewonnen wedstrijden. Even veel als Robert en Renate die op puntentelling dus helaas het onderspit moesten delven.

In poule C speelden Ron vd Ende, JJ van Elswijk, Aad Noordam, Jan vd Bos en Hans. In deze poule won JJ al zijn wedstrijden en werd zo 1e in deze poule. Ron werd met 3 overwinningen 2e en zodoende waren hier ook de spelers bekend die de vervolg ronde mochten spelen.
Er moesten nu nog 2 tussen ronden gespeeld worden. De eerste wedstrijd tussen Ron en Chen werd een krappe overwinning voor Ron die telkens een 6-0 achterstand moest wegwerken.  De 2e wedstrijd ging tussen JJ en Ruud. Ook hier moest door JJ een 6-0 achterstand worden weggewerkt. Ondanks goed speel bleek Ruud toch te sterk voor JJ. Dus Ron en Ruud door naar de halve finale alwaar Raymond en Krijn de tegenstanders werden.
De 1e halve finale ging tussen Ruud en Krijn.  Ruud begon met een 6-0 voorsprong en was ook nog eens goed in vorm deze avond.  Ruud liet daardoor Krijn kansloos en werd zo de 1e finalist.
De 2e halve finale ging tussen Ron en Raymond. Beide spelen in dezelfde klasse dus werd gewoon begonnen bij 0-0.  Deze avond raakte Ron steeds beter in vorm en wist de partij in 4 games in zijn voordeel te beslissen. De finale was nu bekend.

De finale tussen Ron en Ruud werd een spannende partij.  Ruud speelde zeer aanvallend en Ron beperkte zich hoofdzakelijk tot het terug brengen van de bal en hopen op foutjes van Ruud. Deze tactiek werkte. Ron kwam voor met 2-0.  De 3e game kende een geheel ander verloop.  Ruud had een paar mooie forehand aanvallen en Ron moest het antwoord schuldig blijven. Gevolg 2-1 In de stand.  De 4e game begon Ron iets meer te scoren ipv op tafel te houden en wist zo Ruud uit de wedstrijd te spelen en uiteindelijk ook deze 4e game te winnen. De nieuwe open clubkampioen is Ron.
Gezien de gamestanden en uitslagen blijkt deze formule van puntentelling een waarborg voor spannende wedstrijden en verrassingen.
Na de prijsuitreiking werd er door de deelnemers nog gezellig nagepraat en geborreld en ook de organisatie (Jeroen Vreugdenhil) werd bedankt voor de vlekkeloze organisatie.
Een enthousiaste deelnemer van het toernooi

Verslag open clubkampioenschappen