Aandachtspunt wat betreft de competitie.

Beste leden.
Op 7 januari heb ik aan  alle competitiespelende leden de benodigdheden toegestuurd wat betreft de competitie.
inclusief alle reglementen en aanpassingen hierop.
Tevens gevraagd of iedereen deze goed wil doorlezen,dit is ook tevens gevraagd door de NTTB.
Dus hierbij doe ik nogmaals het verzoek om in ieder geval het Belangrijkste aanpassingen CompetitieBoek voorjaar 2020 goed door te lezen.
Dit zijn maar 5 bldz maar is wel noodzakelijk dat jullie dit doen.
Een zeer nieuwe belangrijke regel wil  ik ook benadrukken hieronder.

. Promotie/degradatiewedstrijden Het mooiste is het als een competitie van de eerste tot en met de laatste wedstrijd spannend is. Soms tekent zich echter al snel af wie er promoveert en wie er degradeert waarmee de spanning kan verdwijnen. In de 2e klasse tot en met de 5e klasse van de reguliere senioren competitie is het door de klasse grootte mogelijk om het spannender te maken en teams gemotiveerder te houden. Dit maken we mogelijk door degradatie voor de nummers 5 niet meer automatisch te laten zijn. De nummer 5 speelt tegen de nummer 2 van de lagere klasse om te zien wie de sterkste van de twee is en in de hogere klasse thuis hoort.
De wedstrijden zullen per klasse op één locatie worden georganiseerd.
Nieuwe regel: · In de reguliere senioren 2e tot en met 5e klasse spelen de nummers 5 van de hogere klasse (lagere nummer) en de nummer 2 van de lagere klasse (hoger nummer) een promotie/degradatiewedstrijd.
Als in nieuwe competities de omvang van de klassen zodanig verandert dat het spelen van de promotie/degradatiewedstrijden niet meer eenvoudig te realiseren is, zal deze regel natuurlijk worden aangepast aan de nieuwe situatie.

Aandachtspunt wat betreft de competitie.