Verslag Clubkampioenschap Dubbel 2023

Vrijdag 21 april is weer het traditionele Club dubbel toernooi gehouden. Organisator en clubicoon Theo had 5 teams samengesteld, waarbij de sterkste met de minst sterkste speelt, de één na sterkste met de één na minst sterkste enz.

Vereniging gered, aantal deelnemers was nog wel een beetje karig maar je moet ergens beginnen. Helaas moest Hans op het laatste moment afzeggen en hierdoor offerde Theo zich op om dan maar de bardienst op zich te nemen. Er waren leden die het Theo gunde om te spelen maar hij hield voet bij stuk. Vanuit de kleedkamer hoorde ik al een hoop kabaal in de zaal. O ja, Piet Vellekoop is weer terug en dat betekende weer reuring in de tent. De wedstrijden verliepen vrij snel op een paar opstootjes na. Was het wel of niet een service in het juiste vak en was het wel of niet een kantbal. Ach, jullie weten hoe dat gaat.

In de meerkamp van 5 in een best of five format werd er gestreden om de titel. Mede-ondergetekende had de eer om met mede-ondergetekende Renate te mogen spelen en wij mochten gelijk starten tegen 2 onlangs weer teruggekeerde SVN’ers t.w. Tjeerd van der Veen en Piet Vellekoop. Renate had een nieuw batje in d’r hand en twijfelde of ze daar direct mee zou gaan spelen, uiteindelijk besloot ze haar vertrouwde batje te pakken.

Er werden tussen wedstrijden wat langere pauzes genomen omdat we anders heel vroeg klaar zouden zijn. Dat was dan wel weer gezellig in de kantine onder het genot van een drankje.

Wij maakten gehakt van Tjeerd en Piet en wonnen met 3-0, Onze 2e wedstrijd tegen de Vreugd en Pieter ging een stuk stroever. Tactisch deden zij het net iets beter en onze backhand en forhand aanvallen hadden ineens minder succes. Door het 3-1 verlies stonden wij weer met beide benen op de grond. Onze 3e partij tegen Jeroen S en Michael ging weer een stuk beter en die wonnen we met 3-1. Omdat de onderlinge verschillen na 3 rondes klein waren zou de 4e en laatste ronde de beslissing gaan brengen Wij speelden tegen Robert en John, op voorhand gezien als het favoriete koppel voor de overwinning. Renate moest noodgedwongen met haar nieuwe batje spelen omdat er flinke schade aan haar oude batje was geconstateerd. De combinatie van Renate’s sublieme aanvallende backhand en mijn nu wel lopende aanvallende forhand gaf in deze partij de doorslag en zorgde voor een 3-0 overwinning.

Door verrassende uitslagen over en weer werd het voor Theo nog even spannend om de einduitslag bekend te maken, want er waren op diverse plaatsen teams met een gelijk aantal punten geëindigd. Zo eindigde de teams Robert/John en de Vreugd/Pieter met 2 punten gelijk en de teams Piet/Tjeerd en wij met 3 punten gelijk.

Uiteindelijk werden wij, op onderling resultaat, Clubkampioen Dubbel 2023.

1e: Ron en Renate

2e: Piet en Tjeerd

3e: Robert en John

4e: Jeroen Vreugdenhil en Pieter

5e: Jeroen Sonneveld en Michael

Na afloop was het nog lang gezellig in de kantine waar nog even werd teruggekeken op een geslaagd toernooi!

Theo, weer bedankt voor de organisatie en de bardienst.

Ron Sonneveld en Renate van Veelen

Verslag Clubkampioenschap Dubbel 2023