SVN 2 toernooi, vrijdag 6 september 2019.

Aangekomen bij ons vertrouwde speelzaaltje vroeg ik mezelf af om welk toernooi het eigenlijk ging. Aangezien het mij er alleen maar om gaat dat er iets georganiseerd wordt en dat je daar dan gewoon bij moet zijn. Er zijn namelijk leden die zich uitsloven om onze vereniging leven in te blazen.
Na de zomerstop is het altijd weer super gezellig om weer even bij te kletsen . Deze avond konden wij gelijk onze nieuwe tafels uitproberen en douchen in de netjes opgeknapte kleedkamers. Oke, sommigen van ons hebben dit al eerder gedaan, maar voor mij is het campingseizoen nog niet helemaal voorbij en heb daarom de trainingsavond overgeslagen.
Ik moet zeggen dat ik het aantal deelnemers erg vond meevallen. Het is vaker een stuk minder.
Jeroen heeft natuurlijk weer een indeling gemaakt dat hij er zelf goed vanaf komt, maar dat mocht deze avond toch niet lukken. Aanwezig waren 18 leden die verdeeld werden in 3 poules.

Poule APoule BPoule C
Ron v.d.Ende / Jan JJ / Esther Krijn / Chen
Ron Sonneveld/ Suela Mark / Hans Robert / Sylvia
Jeroen / Theo Aad / Jurriaan Renate / Raymond

Wonder boven wonder kwam er zo waar 1 fan om aan te moedigen. Sjors die zelf niet mee kon spelen ivm een blessure.
Hier en daar was er iets gepruttel over de indeling. Wie er nou precies hoger gerangschikt was is altijd even een dingetje. Vertrouwend op de info die Jeroen gebruikt om de volgorde te gebruiken gingen we allemaal vol overgave aan de slag. Ondanks dat iedereen een toernooi altijd een spel voor de gezelligheid vindt werd er gewoon bloedserieus gestreden voor de overwinning.
Als ik zo door de formulieren met de uitslagen loop, valt het mij op dat er heel veel wedstrijden in 3 games werden beslist. Ook in de finales moest er altijd een dubbelspel aan te pas komen om tot een uitslag te komen.
Van de bovenstaande poule gingen de nummers 1 en 2 door naar de volgende ronde. Ik ben er nog niet achter waarom Jeroen met Theo en Aad met Jurriaan geen kwart finale moesten spelen.
De kwartfinale werd gespeeld door  JJ/Esther   tegen  Krijn/Chen wat voor JJ en Esther niet goed afliep. De andere tafel werd bezet door Renate/Raymond tegen Ron/Suela . Helaas voor onze nieuwe aanwinst werd er op een paar puntjes na net aan verloren.
Dan komt er alweer een halve finale en gelukkig laat Jeroen zich bij de organisatie niet van zijn stuk brengen want , inderdaad had hij toch wel gelijk dat best of three voor deze avond genoeg was.
Jeroen en Theo waren toch niet opgewassen tegen Krijn en Chen. Chen die de laatste tijd grote stappen vooruit gaat met zijn spel. Dit keer had Jeroen het verloop dus toch een beetje verkeerd ingeschat. L  Op de andere tafel speelde Renate tegen Aad en Raymond tegen Jurriaan.  Een paar hele leuke wedstrijden maar er hoefde geen dubbel gespeeld te worden omdat het al  2-0 was. Eigenlijk jammer want dubbel is toch wel heel erg gezellig en leuk om te spelen.
De finale werd uiteindelijk Krijn/Chen tegen Renate/Raymond. In de startpoule hadden Krijn en Chen net aan verloren dus waren ze gebrand op een revanche. Jammer maar helaas ! Niet dat Raymond en ik zo goed waren maar ik weet dat iedereen er van alles aan doet om maar geen stukje te hoeven schrijven. Voor de uitreiking van de mooie bekers staat Jeroen namelijk al driftig te zwaaien met de formulieren met uitslagen. Ik heb ook nog geprobeerd om Raymond hiermee op te zadelen, maar zoals jullie kunnen lezen is mij dit niet gelukt. Volgende keer maar weer 2e worden !
Verder hoop ik dat de jaarvergadering net zo of liever nog met nog meer leden wordt bezocht.
Het was een hele gezellige avond en daarmee zijn we dan gestart met een nieuw najaarseizoen.
Iedereen heel veel succes.

Renate

SVN 2 toernooi, vrijdag 6 september 2019.