SVN 2 Toernooi

SVN 2 toernooi 10 september 2021

Het eerste toernooi van het seizoen vond plaats op vrijdagavond 10 september bij de club die na de zomervakantie weer open is gegaan. Ontsmettingsmiddelen en mededelingen in de kantine herinnerden ons eraan dat het coronavirus nog steeds aan de gang is. Maar toen de aanvangstijd om 8 uur naderde, verzamelden de leden zich en begonnen de zaal en kantine zich te vullen met een aangename sfeer.

Het door Jeroen georganiseerde toernooi bestond uit wedstrijden die worden gespeeld in teams van 2 spelers. De sterkste speler vormt een team met de minst sterkste speler. Het volgende team wordt dan gevormd door de één na sterkste speler van de inschrijflijst samen met de één na minst sterkste speler. Het is altijd spannend om te weten wie met wie gaat samenwerken.

Er deden 16 leden mee aan het toernooi en er werden 8 teams gevormd. Per ronde werden er 2 enkels en 1 dubbel gespeeld, met wedstrijden van best of 3 games. De 8 teams zijn verdeeld in twee poules (Poule A en B), waarbij elk team strijdt om drie wedstrijden. De 1e en 2e plaats in elke poule spelen de resterende wedstrijden van het toernooi.

Elk team moedigde elkaar aan en de wedstrijden begonnen. Ik (Seula) speelde samen met Guillaume. Voor de wedstrijden gaven we elkaar een boks voor geluk.

Er werden 24 wedstrijden gespeeld op 4 tafels in ongeveer 2 uur tijd. Alle spelers deden hun best en al snel werd de zaal warm door het verhitte spel.

Uitslagen van de poules:

Poule A 1de Guillaume&Seula 2de Ron&Michelle 3de Robert&Pieter 4de Aad&Leo

Poule B 1de John&Theo 2de Renate&Hans 3de Krijn&Marlowe 4de Raymond&Jan

In de eerste halve finale ontmoetten we (Guillaume&Seula) Renate&Hans. Guillaume en Hans pakten elk één punt in het enkelspel, maar we wonnen het dubbelspel en wisten een plaats in de finale veilig te stellen.

In de tweede halve finale kwamen John&Theo tegen Ron&Michelle uit. Ook hier ging het enkelspel gelijk op, en de dubbelwedstrijd was beslissend. Deze ging uiteindelijk naar John&Theo.

Eindelijk was de laatste finale, Guillaume&Seula tegen John&Theo. Guillaume scoorde zonder moeite een punt tegen John, 2-0. Voor mij was Theo nog steeds een lastige speler. Ik deed mijn best maar Theo won de wedstrijd met 2-1. In het laatste dubbelspel werd het 2-1 en de godin van de overwinning koos de kant van Guillaume en mij! Toevallig was het het enige internationale team van de avond, die bestond uit een Fransman en een Koreaan.

Trofeeën en applaus werden uitgereikt aan de teams op de 1e en 2e plaats. Ook werd er een groot applaus gegeven voor Jeroen, die het toernooi met succes had georganiseerd, en alle teamleden die graag meededen.

De leden ruimden de zaal op en dronken een lekker biertje in de kantine. Om 12 uur ging iedereen als Assepoester naar huis en wenste iedereen een goede nacht.

Hoewel het een hele uitdaging was om dit stukje in het Nederlands te schrijven, ben ik blij om de herinnering aan de gezellige nacht vast te leggen.

Seula.

SVN 2 Toernooi