SVN stopt met alle jeugdactiviteiten per 1-1-2020

Het bestuur van SVN heeft een weloverwogen besluit genomen om aan het einde van dit jaar te stoppen met alle jeugdactiviteiten. Het is niet gemakkelijk om een dergelijk besluit te nemen na 45 jaar lang jeugdteams te hebben gehad op onze vereniging. Ik zal het besluit hieronder verder toelichten.

Door een combinatie dat het eerste (en enige competitiespelende) jeugdteam van SVN sinds dit seizoen is geïntegreerd met spelers van Smash uit Monster en het feit dat Sjors van Dongen zijn functie als wedstrijdsecretaris jeugd per februari 2020 zal neerleggen vanwege een wereldreis, is alles in een stroomversnelling gekomen. Wij hebben als bestuur uitgebreid gesproken over de mogelijke scenario’s voor de jeugd, maar zijn tot de volgende analyse gekomen:

-in de afgelopen 10 jaar is het ledenbestand bij de NTTB met ruim 40% gedaald, maar bij SVN is dit bijna 2x zo hoog.

-de laatste 3 jaar hebben we 6-7 jeugdleden en de 3 jaar ervoor 9-12 jeugdleden.

-door het recent opheffen van de jeugdcommissie ontbreekt het kader om de jeugdleden een goede ondersteuning te geven.

-de aanwas van nieuwe jeugdleden is zeer beperkt en doorstroming naar de senioren ook beperkt (dit geldt overigens ook voor meerdere sporten).

-met alleen de inzet van Nico van Zwet als jeugdtrainer, ondanks dat hij het heel goed doet voor de jeugd, is het aanbod van SVN voor de jeugd te beperkt.

Wij vinden als bestuur dat we de jeugdleden meer zouden moeten bieden om een succesvolle groei&ontwikkeling te kunnen doormaken op tafeltennisgebied en samen met meerdere teams gezellig in 1 zaal te kunnen spelen. Daarom hebben wij recent contact gezocht met Smash in Monster voor een naadloze overgang van alle jeugdleden naar Monster. Onze competitiespelende jeugdleden zijn al bekend in Monster sinds dit seizoen, maar de overige leden kunnen aanstaande zaterdag 9 november om 13.00 uur kennismaken met deze vereniging. Zie de website van Smash https://www.ttvsmashmonster.nl/ voor het adres.

Als bestuur hebben wij alle betrokken in de afgelopen dagen ingelicht middels een persoonlijk gesprek. Dit betreft de jeugdleden, ouders, trainer en overige betrokkenen. Mochten er bij jullie nog vragen zijn dan kunnen jullie mij of een ander bestuurslid altijd even aanspreken of bellen.

Met vriendelijke groet,

Namens het bestuur van SVN,

Robert van Holsteijn (secretaris)

SVN stopt met alle jeugdactiviteiten per 1-1-2020