Clubkampioenschap groep B. 4Maart 2022

Na een lange corona-stop zijn er al een paar competitiewedstrijden geweest. Nog lang niet iedereen is weer op zijn of haar niveau, maar desondanks heeft Jeroen weer dit toernooi  georganiseerd.  Als lid van een vereniging zou je natuurlijk verwachten dat elk lid op zo een gezellige avond aanwezig zou zijn. Helaas is dit niet het geval.  Ja, je kan altijd een andere afspraak hebben, dat is nu eenmaal zo.  Deze avond kregen wij het bericht te horen dat onze , altijd aanwezig lid; Ron v.d.Ende plotseling was opgenomen in het ziekenhuis. Dat is natuurlijk wel even schrikken. Ondanks dit bericht moesten de aanwezigen toch aan de bak. De groep A bestond uit een zestal en groep B uit een vijftal. Over de ontwikkelingen in groep A zal Raymond jullie verder berichten.

Onze groep bestond uit Theo, Aad, Hans, Pieter en ik (Renate).
Wij konden rustig aan doen omdat helaas het nieuwe lid Maarten niet op was komen dagen.
Vol goede moed gingen de wedstrijden beginnen. Aad had stiekem in de coronatijd een trainingskamp gevonden waar hij ook zonder QR code mocht spelen. Theo was er natuurlijk weer op gebrand om mij te kunnen verslaan. Ik was het meeste bang voor de wedstrijd tegen Hans omdat ik heel veel moeite heb met zijn tegenstand. Pieter vond het jammer dat Jan v.d.Bos er niet was en probeerde zijn beste beentje voor te zetten maar alles wat hij ook probeerde liep helaas op niets uit.
Tussendoor werd er hier en daar een gesprekje aangeknoopt aan de bar met ons trouwe lid Pim, die de verzorging van de avond op zich had genomen.  Onze aanmoediging kwam deze avond van mijn andere teamgenoot Juriaan , die waarschijnlijk niet mee deed omdat hij nog spierpijn had van onze competitiewedstrijd.
De precieze uitslagen , daar zit niemand op te wachten dus vandaar dat ik alleen maar de gewonnen partijen in dit verslagje schrijf.
Theo heeft van mij verloren (zoals eigenlijk altijd) en eindigde met 3 gewonnen wedstrijden. Aad had 2 partijen gewonnen waaronder ook van mij. (ook zoals meestal). Ik had dus ook 3 gewonnen partijen. Hans won echter weer van Pieter en Aad en had dus ook een score van 2.  Onze arme Pieter heeft helaas alleen maar een paar games gewonnen en eindigde op 0 punten. Omdat ik van Theo had gewonnen werd ik dus uiteindelijk 1e. Theo 2 , Hans 3, Aad 4 en Pieter 5.  Omdat er schijnbaar nog wat extra geld in de kas zat waren er op deze avond 3 bekers te winnen. Penningmeester bedankt.

Nadat iedereen zich gezellig in de kantine bevond en de prijzen waren vergeven werd onze o zo trouwe Jeroen naar voren geroepen. Hij heeft aangegeven om na meer dan 22 jaar zijn functie van toernooi opperhoofd te beeindigen. Aangezien Jeroen met hart en ziel altijd voor onze vereniging klaar heeft gestaan in voor en tegenspoed is hij voorgedragen als lid der verdienste van SVN. De volgende jaarvergadering wordt hierover gestemd. Wat naar mijn mening niet nodig zal zijn. Het is gewoon een topper en zal degene die het overneemt bijstaan in zijn functie.
Al met al was het gewoon weer een hele gezellige avond en wat hebben we dit toch gemist in de bijna twee jaar dat corona onze competities heeft overschaduwd. Mijn wens is dat de volgende keer, iedereen zijn of haar best doet om wel aanwezig te zijn.
Iedereen heel veel succes met de komende wedstrijden en toernooien.

Renate

Clubkampioenschap groep B. 4Maart 2022