Plankentoernooi dec 2021

SVN Plankentoernooi senioren 2021 – 12-12-2021

Op 12 december 2021 was het tijd voor het jaarlijkse plankentoernooi bij SVN. Ondanks de corona maatregelen was het gelukkig mogelijk om het toernooi van vrijdagavond naar zaterdagmiddag te verplaatsen zodat het door kon gaan. Ongetwijfeld had dit invloed op het deelnemersveld; wat dat betreft was het een dieptepunt met slechts 10 deelnemers. De veteranen die de laatste decennia dit toernooi gedomineerd hebben deden allemaal niet mee, dus er zou sowieso een nieuwe kampioen bekend zijn na vandaag!

De deelnemers werden verdeeld over 2 poules waarvan de nummers 1 en 2 door gingen naar de halve finales.

Uitslag poule A:

1. Raymond Vis
  2. Jeroen Vreugdenhil
  3. Hans van den Broek
  4. Zen
  5. Marlowe van der Knaap

Uitslag poule B:

1. Jeroen Sonneveld
  2. Ron Sonneveld
  3. Theo van Zweden
  4. Pieter van der Meer
  5. Jan van de Bos

In de 1ste halve finale speelden Raymond en Ron tegen elkaar. Dit werd een snelle 3-0 overwinning voor Raymond.

In de 2de halve finale kwamen de 2 Jeroen’s (Sonneveld en Vreugdenhil) tegenover elkaar te staan. Hier wist de jongste Jeroen (Sonneveld) zijn wedstrijd met 3-0 te winnen.

De finale ging zodoende tussen Raymond en Jeroen Sonneveld. Deze teamgenoten keken erg uit naar deze onderlinge wedstrijd. In de 1ste game waren beide spelers vooral bezig om de bal op tafel te houden. Deze spannende game ging met 11-9 naar Raymond toe. In game 2 kreeg Raymond meer vertrouwen en nam meer initiatief. Hiermee wist hij druk te zetten op Jeroen en fouten af te dwingen. Dit leverde Raymond de gamewinst op met 11-4. Voor de 3de game haalde Jeroen alles uit de kast en ging meer risico nemen en aanvallender spelen. Het gewenste resultaat werd daarmee behaald, Jeroen won deze game met 11-7. In game 4 herpakte Raymond zich weer. Hij bleef dichter bij de tafel en pakte de ballen sneller. Met deze tactiek dwong Raymond de gamewinst af met 11-8 en zodoende werd hij de winnaar van het plankentoernooi!

Hierbij mijn dank naar de organisatie en de deelnemers voor de mooie middag zo laat in december. En uiteraard Pim bedankt voor de goede barwacht!

Raymond Vis

Plankentoernooi dec 2021