TT clubkampioenschappen SVN

TT clubkampioenschappen-A

De toernooiorganisatie heeft ervoor gekozen om 6 spelers in de A-klasse in te delen. Met als logische keuze een 6-kamp. Hiermee speelt iedereen tegen elkaar en in totaliteit 5 wedstrijden. Een zware klus voor iedereen, omdat het krachtsverschil gering was volgens de ELO ranking met de spelers Jeroen S, Raymond, Jeroen V, Robert, Ron S en Marc M. Maar tegelijkertijd een leuke uitdaging voor iedereen!

Om clubkampioen te worden in zo’n gelijkwaardige poule moeten alles meezitten. Misschien heb je wel een ‘lucky evening’ nodig? En een zware klus was het zeker voor mij. Ondanks dat ik alle 5 de wedstrijden gewonnen heb, heb ik in iedere wedstrijd een game boven de 11 gehad. Dit varieerde van 12-10 tot 17-15. Hiermee was ik voor het eerst in mijn TT carrière clubkampioen A geworden in 35 jaar….de aanhouder wint, zegt men dan. Maar in datzelfde tijdperk heb ik toch ook nog 1 keer de club B gewonnen.

En dat de poule aan elkaar gewaagd was bleek wel uit het feit dat 3 spelers 3 wedstrijden hadden gewonnen. Op onderling resultaat is Raymond 2e geworden, gevolgd door Jeroen S en Ron S. Omdat Jeroen V van Marc M heeft gewonnen hebben zij respectievelijk plek 5 en 6 bezet in het eindklassement.

Het voelt nog steeds wat onwerkelijk dat ik clubkampioen geworden ben, maar als de aanhouder wint dan komen er nog legio kansen voor eenieder om ook clubkampioen te worden.

Robert

TT clubkampioenschappen-B

Eindelijk was het weer zover. Vrijdag 27 januari en tijd voor de clubkampioenschappen. In de B, waren 2 sterke pools, waarin in pool 1, Aad, Renate en Norbert de bovenste 2 plekken moesten verdelen en Jan genoegen moest nemen met plaats 4. Met best-of-5 wedstrijden trokken Norbert (1) en Renate (2) aan het langste eind. In pool 2, wisten John (1) en Theo (2) de buit naar zich toe te trekken, waarbij Hans het beide heren heel moeilijk maakte. Pieter (5) en Chen (4) verdeelden de laatste 2 plekken. De kruisfinales waren een team-event. Theo wist Norbert te verrassen met zijn lastige spel, en trok als organisator een finale plek naar zich toe. In de andere kruisfinale wist John van Renate te winnen, en zo stonden de 2 heren, opnieuw tegen over elkaar, maar dan in de finale. Theo was gebrand om in de finale wel de winst naar zich toe te trekken. John bewaarde echter de rust tegen Theo, en wist met 3-0 zich als winnaar van de B te bekronen. Al met al was het weer een gezellige avond, dus op naar het volgende toernooi!!

Groeten

John